Ana içeriğe atla

Paylaşım

Bağlantılar, Video Önerileri, Kitap Tavsiyeler ve Notlarımı içeren diğer paylaşımlara aşağıda ilgili bölümlerden ulaşabilirsiniz.

Bağlantılar

Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu (URAK)
Türkiye’nin uluslararası rekabet gücünü gelitirmeyi amaçlayan bir projedir. Endüstrilerini güçlendirerek Türkiye'nin uluslararası rekabet gücünü arttırmak için kurulmuş bir enstitüdür.

Invest in Turkey
T.C. Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA)'nın Türkiye’nin sunduğu yatırım olanaklarını küresel iş dünyasına tanıtma ve yatırımcılara Türkiye’ye yapacakları yatırımların her safhasında destek verme üzere konumlandırılmış referans noktası.

TED (Technology Entertainment Design)
Her iki yılda bir Kaliforniya, Monterey’de düzenelenen bir konferanstır. Bu konferansın varoluş amacı, farklı alanlardaki ileri derecede bilgi sahibi kişilerin bilgi alışverişine platform oluşturmaktır. İlk olarak 1984 yılında hayata geçirilen fikir, 1990 yılına kadar yaşanan kesintinin ardından aralıksız devam etmektedir.

Kitaplar

Stratejist, Cynthia Montgomery, Optimist
Son otuz yılda strateji üzerine sayısız kitap yazıldı, ancak Stratejist ve bu can alıcı rolün onu omuzlayan kişiden neler beklediği hakkında ilk kez bir kitap kaleme alınıyor... Şirketiniz önemli mi? Her liderin yanıtlaması gereken en önemli soru budur. Bugün işinizin kapısına kilit vursanız müşterilerinizin gerçek bir kaybı olur mu? Onların gereksinimlerini sizin kadar iyi karşılayabilecek başka bir firma bulmaları ne kadar zaman alır ve ne kadar zor olur? Bu soruya vereceğiniz yanıttan emin değilseniz, stratejiye yenilikçi bir bakışla tanışmanızın vakti gelmiş demektir. Yirmi yılı aşkın bir süredir Harvard İşletme Okulu'nda stratejinin varyasyonlarını anlatan dersler veren profesör Cynthia Montgomery, strateji uygulaması ve öğretisinde devrim yaratan yaklaşımları açıklıyor.
Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Guy Kawasaki, Mediacat Kitaplar
İçinde bulunduğumuz yoğun rekabet çağında, rakiplerinizle çok daha fazla "ilgilenmeniz" gerekiyor. Onları çıldırtıp saç baş yoldurtamıyorsanız, pek yakında onlar sizinle "ilgilenecek" demektir. İş dünyasının strateji dehası Guy Kawasaki bu kitabında, rekabet gücünüzü artıracak yaklaşımlar ve pratik yöntemler sunuyor. Apple Computer markasını yaratan isimlerden biri olan Kawasaki üretim, satış, pazarlama ve insan kaynakları alanında çok değerli bir hazinenin kapısını açıyor. Bu kitabı, rakipleriniz okumadan önce okumanızda, anlamadan önce anlamanızda, uygulamadan önce uygulamanızda yarar var. Şimdi, rekabette üstünlüğü ele geçirmeye doğru büyük bir adım atmanın size topu topu ne kadara mal olacağını görmek için fiyat etiketine bakın ve doğru kasaya.

Aile Şirketlerinin Yönetim, Arman Kırım, Sistem Yayıncılık
Bu kitap, ülkemizin ekonomik faaliyetinde son derece önemli bir yeri olan aile şirketlerinin bugüne dek üzerinde durulmamış temel sorunlarına eğilmek ve bu şirketlerin sürekliliğini sağlayabilmek için gerekli kurumsal altyapının nasıl oluşturulacağını açıklamak amacıyla yazılmıştır.

Geleceği Kazanmak, Gary Hamel ve C.K.Prahalad, İnkılap Yayınları
Rakiple değil gelecekle yarışın. 'Geleceği Kazanmak', amatör ya da meraklılar için değil; başkalarını izlemekle yetinmeyenler, kazanmanın en iyi yolunun kuralları yeniden yazmak olduğuna inananlar, tutuculuğa meydan okumaktan çekinmeyenler, kesip atmaktan çok inşa etmeye eğilimli olanlar, kariyer yapmaktan çok bir fark yaratmakla ilgilenenler ve geleceğe kesinlikle en önde varmak isteyenler için bir el kitabıdır. 'Yılın hiç kuşkusuz en iyi işletme kitabı.' Business Week 'Şirketlerin yeni endüstrilerlerde liderlik koltuğuna nasıl oturabileceğini anlatan, soluk kesen bir başucu kitabı.' Financial Times 'Eğer kitaplaığınıza her yıl yönetimle ilgili sadece bir kitap koyuyorsanız, bu yerin sahibi bu yıl hiç şüphesiz bu kitap olacaktır.' The Washington Post

Stratejik Düşünme, Avinash K.Dixit / Barry J.Nalebuf, Sabancı Üniversitesi
Oyun Teorisi dersleri veren, "İstesek de istemesek de hepimiz stratejistleriz. Kötüsü olmaktansa, iyi bir stratejist olmak, daha iyidir" diye özetledikleri görüşlerini "Stratejik Düşünme/ İş, Politika ve Günlük Yaşamın Rekabetçi Yanı" adlı eserlerinde ayrıntılarıyla anlatan Avinash K. Dixit ve Barry J. Nalebuff'ın kitabı, Sabancı Üniversitesi Yayınları tarafından yayımlandı.

Mor İneğin Akıllısı, Arman Kırım, Sistem Yayıncılık
İşinize, hayatınıza ve dünyaya bakışınızı değiştirme iddiasıyla yazılmış bir kitap. Kitapta yazar Paul Arden, alışılagelen sıkıcı tavsiyeler yerine kullandığı esprili sözler ve cüretkar ifadelerle mantığa dayalı davranışlarınıza hiç aklınıza gelmeyen aksi açılardan da bakmanızı sağlıyor.Aklını Kullan Aksini Düşün, size gerçekte kim olmak istediğinizi ve hedeflerinizi hatırlatarak cesaret aşılayacak; yapacağınız işlerden daha önce hayal edemediğiniz kadar keyif almanızı sağlayacak.

Strateji Geliştirme, Susan Clayton, Hayat Yayınları
Uzun vadeli başarı planları için, takımınızın, organizyonun amaç ve değerleri üzerine hangi stretejileri ve nasıl bina edebileceği anlamaya ihtiyacı olacaktır. Bu kitap, vizyon edinme, swot analizi ve misyon belirleme formülünü ilk kez tanımlama yoluyla, acil stratejiye, tümüyle farklı için çalışma şekliyle nasıl ulaşabileceğiniz gibi tüm strateji geliştirme konularını ele almaktadır. Bu kitabı okuduğunuz zaman, siz ve takımınız, organizasyonun büyümesi için gereken çeşitli stratejiler geliştirebileceksiniz. Takımınızın Yeteneklerini Geliştirmede Strateji Geliştirme size şunları sunmaktadır: En son metodlarla, strateji geliştirmede gereken tüm genel bilgiler, takımınızın yöntemleri tümüyle kavramlarını sağlayacak alıştırmalar, başka insanların konuyu nasıl teoriden pratiğe geçirdiğini gösteren yaşanmış örnekler.

Strateji, Richard Luecke, İş Bankası Yayınları
İşinizde başarıyı yakalayabilmek için iyi bir strateji yaratmanız ve sonra da onu en iyi şekilde uygulamanız şarttır. Çok çeşitli faktörlerle rekabetin giderek arttığı bir piyasadaysanız, bu sizin için yaşamsal önem taşıyabilir. Şimdilik rahat bir piyasadaysanız bile, hızla değişen koşullar nedeniyle önünüzdeki gelişmeleri dikkatle gözlemeniz ve gereken adımları önceden atmanız gerekir. İşte strateji bunların hepsini kapsar. Strateji konusunu baştan sona ele alan bu kitap; stratejinin ne olduğunu, nasıl oluşturulacağını, onu uygulamak için hangi araç ve kaynakların gerekli olduğunu ve sonuçları nasıl ölçeceğinizi anlatıyor. Şirket içi ve şirket dışı faktörleri saptayıp değerlendirebileceğiniz analizler,durumunuza uygun strateji tipleri, faaliyet planları, planınıza bağlı kalmak için yapmanız gerekenler, uygulamanızın sonuçlarını ölçmek için araçlar Strateji, konuya hem kapsamlı, hem de yeterince ayrıntılı bir bakış açısı getiriyor. İş dünyasından örnekler ve çeşitli tablolarla zenginleştirilmiş bu kitapta, başarı için gereken stratejiye dair çok şey bulacaksınız.

Modern Strateji, Colin S. Gray, Truva Yayınları
Stratejinin takip ettiği yol ve sürekli dinamik sonuçları üzerine bir bakış açısı olarak bu kitap, modern stratejiye aşırı iddialı kesin bir rehber gibi sunulmamıştır; yine de okur daha iyi strateji yapabilsin diye iyi bir yemek kitabı niteliğindedir. Açıkçası amacım okurun modern stratejiyi daha iyi anlamasına yardımcı olmaktır. Bu metnin esası, daha çok, benim aykırı demeyelim ama alışılmışın dışında bir strateji düşünürü olarak, kariyerimin yansımasıdır. Bunu, savunma entelektüeli şeklinde tanımlayabilirim ancak İngiliz bir yazar-çizerin bu kavramla her yönüyle kolayca başa çıkması mümkün değildir. Bu kitap, entelektüel bir otobiyografi değildir ancak benim açımdan 30 yıllık kariyerimde seçmiş olduğum bu âlimane ilgiyi anlama konusunda, paylaşma gayretimin bir ifadesidir. Bu kitap modern stratejiyi tarihe uygun bir şekilde sunma iddiasında olmayıp, konuya yaklaşım yolları önermekte.

Stratejiyi Uygulamak, C. Davis Fogg, Optimist Yayım Dağıtım
Öncelikleri belirleyin, eylem planları oluşturun, belirleyici kararlar alın. Şirketiniz için tanımladığınız strateji oldukça parlak olabilir ama doğru girişimleri hayata geçirmezseniz tek başına strateji, arzu edilen sonuçları vermez. Stratejiyi uygulama konusuna hem bir yöneticinin hem de herhangi bir birim içinde yer alan bir kişinin gözünden bakan bu kitapta şunların nasıl yapılacağını öğreneceksiniz: Stratejik eylem planları geliştirmek, engellere ve sürprizlere rağmen eylem planlarını rotada tutmak, herkesin stratejiyi kendi işi olarak gördüğü bir kültür oluşturmak.

Mavi Okyanus Stratejisi, W. Chan Kim / Renée Mauborgne
Dünya genelinde büyük ilgi gören ve pek çok ülkede “bestseller” olan bu kitap, stratejik başarının gereklilikleri hakkında bildiğinizi sandığınız her şeye meydan okuyor. Yazarlar, 30 sektörde 100 yıldan fazla zamana yayılan 150 stratejik eylem örneğine dayanan bu kitapla bize, rakiplerle rekabet etmek yerine onları etkisiz kılarak başarı sağlamanın yollarını anlatıyorlar. Mavi Okyanus Stratejisi, rekabeti etkisiz bırakan ve kuruluşların kendi mavi okyanuslarını yaratması için kullanabileceği ilkeleri ve araçları gösteren sistematik bir yaklaşım sunuyor.

Yönetim Danışmanlığı Sırları, Ulvi Sami, Cinius Yayınları
Meslek meraklıları bu kitabı okuyarak yönetim danışmanlığı mesleği hakkında bilgi edinebilirler. Danışmanlar bu kitabı okuyarak sektörün en deneyimli kişilerinden Ulvi Sami'nin bakış açısına sahip olabilirler. İş sahipleri bu kitabı okuyarak yönetim danışmanlığının ne olduğunu anlayıp bu hizmetlerden daha etkin bir şekilde faydalanabilirler. Hizmet sektöründe çalışanlar bu kitabı okuyarak pazarlama ve satış yaklaşımlarından faydalanıp kendi alanlarında uygulayabilirler. Bireyler bu kitabı okuyarak kişisel gelişimle ilgili bölümlerden yararlanabilirler, bu gizemli mesleği anlayarak yönetim danışmanlığıyla ilgili konular ülke gündemine geldiğinde bilinçli olarak değerlendirme fırsatı yakalarlar.

Stratejik Sözler

"Bir kötü general iki iyi generalden daha iyidir."
- Napolyon Bonapart

"Marka, her franchise bedelini ödeyen değil, sadece onu hak edene başarıyı getirir."
- Baybars Altuntaş

"60 dakikam olsa, 55 dakikasını düşünmek, 5 dakikasını da aksiyon için kullardım."
- Albert Einstein

"Hunlar ancak kazanabilecekleri savaşlara girmelidirler."
- Attila

"Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu onu yaratmaktır."
- Peter F. Drucker

"Vizyon, görünmez şeyleri görme sanatıdır."
- Jonathan Swift

"Kendini tanı…"
- Miletoslu Thales

"Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız vardığınız yerin önemi yoktur."
- Peter F.Drucker

"Planlarını anlamak için onları gözden geçir."
- Sun Tzu

"Yüzeysel amaçlar, yüzeysel sonuçlar doğurur."
- Attila

"Yolculuğun kendisi zirveye ulaşmak kadar önemlidir; sadece oraya varmak değil, nasıl vardığınız da belirleyicidir."
- Sir Chris Bonnington

"Bugün uygulamaya geçirilen iyi bir plan, yarın uygulanacak mükemmel bir plandan daha iyidir."
- George Patton

"Aksiyon olmadan vizyon sadece bir hayal, vizyon olmadan aksiyon ise sadece bir aktivitedir. Vizyon ve aksiyon dünyayı birlikte değiştirebilir."
- Joel Barker

"Ne yapmamak gerektiğini bilmek stratejinin özünü oluşturur."
- Michael Porter

"Geçmişten öğren, bugün için yaşa, yarın için umut et."
- Albert Einstein

"Rekabet olmasa stratejiye de ihtiyaç olmazdı."
- Kenichi Ohmae

"İster başaracağınızı, isterseniz başaramayacağınızı söyleyin, her iki durumda da haklısınız."
- Henry Ford

"Yönetimin işi kontrol değil liderliktir."
- W. Edwards Deming

"Nerede olursanız olun, elinizdekilerle yapabileceğinizi yapın."
- Theodore Roosevelt

"Başarı sizden üç şey ister; tutku, teknik ve cesaret."
- Mümin Sekman

"Başarı insanlara sahip oldukları potansiyeli göstermektir. Sahip oldukları gücü ortaya çıkarmak gerçek liderliktir"
- Erin Brockovich

"Başarı, sıkı çalışmayla üstesinden gelinmiş başarısızlıktır."
- Jimmy Lyons

"Rüzgarın yönünü tayin edemeyiz ama geminin yönünü değiştirebiliriz."
- Enaca

"İnsan sahip olduklarının toplamı değil, fakat henüz gerçekleştiremediklerinin toplamıdır."
- Jean Paul Sartre

"Bir şeyin imkansız olduğunu iddia eden yüz kişiden doksandokuzu o işi yapmaya isteksizdir."
- William Feather

"Her ne olursanız olun, ama en iyisi olun."
- A. Lincoln

"Neyin imkansız olduğunu söylemek zordur çünkü dünün rüyası, bugünün umudu geleceğin realitesidir."
- Robert H. Goddard

"İster başaracağınızı, isterseniz başaramayacağınızı söyleyin, her iki durumda da haklısınız."
- Henry Ford

"Kendi geleceğini planlamayanlar, başkalarının planlanının bir parçası olurlar."
- A. Robbins

"Rekabetçi ruhu olmayan lider zayıftır ve en ufak sorun karşısında kolaylıkla pes eder ."
- Attila

"Yaratıcılık, lider olmak ve takip eden olmak arasındaki farkta gizlidir."
- Steve Jobs

"Birinci adamlar güneşi, ikinci adamlar gölgeyi sever."
- Bernard Shaw

"Liderlik öğretilemez sadece öğrenilebilir."
- Harold Sydney Geneen

"Bundan yirmi yıl sonra yapmadığınız şeylerden dolayı yaptıklarınızdan daha fazla pişman olacaksınız. Demir alın ve güvenli limanlardan çıkın artık. Rüzgarları arkanıza alın; araştırın, hayal edin ve keşfedin."
- Mark Twain

"Önce planlarını hazırla, sonra donanımını sağla. Bu yüzden savaş konusu, stratejik değerler bölümünden sonra gelir ."
- Li Quan

"Eğer ilk önce nerede olduğumuzu bilirsek, ne yapmamız gerektiğini ve nasıl yapacağımızı iyi değerlendirebiliriz."
- Abraham Lincoln

"Nereye gideceğini bilmeyen bir gemi için, hiçbir rüzgardan fayda yoktur."
- Michel De Montaigne

"Bugüne hazır olmayanın yarına hazır olması daha güç olacaktır."
- Ovid

"Başarı hazırlığa bağlıdır ve hazırlık olmadan başarısızlıkların ortaya çıkması kesindir."
- Konfüçyus

"Hayal edebilirseniz yapabilirsiniz. Her şeyin bir fare ile başladığını hiç aklınızdan çıkarmayın."
- Walt Disney

"Ben savaşırken herkes taktiklerimi görebilir; fakat hiç kimse asıl zaferin kaynağı olan stratejiyi göremez."
- Sun Tzu

"Yönetim bilgi toplumunun jenerik organıdır."
- Peter Drucker

"Dünyada kesin olan tek şey geçmiştir, fakat üzerinde çalışmak zorunda olduğumuz her şey gelecektir."
- Auguste Comte

"Bilgilerimiz geçmişe ait, kararlarımız ise geleceğe yöneliktir."
- Earl Wilson

"Güneşin sana ulaşmasını istiyorsan, gölgeden çık."
- Konfüçyus

"Değişim, hakikatte acı verir ama gereklidir."
- Thomas Carlyle

"İşin en önemli parçası başlamaktır."
- Eflatun

"İstediğiniz hayatı yaşamak için fırsat kıtlığı yok, sadece bunu gerçekleştirmeye verilen kararların azlığı var."
- Whayne Dyer

"Anlamlı ayrıntılara ödünsüz özen göster. Bir çivi yüzünden bir nal, bir nal yüzünden bir at, bir at yüzünden bir atlı devriliyor."
- Benjamin Franklin

"Cesaret, cesaret, cesaret. Bu dünyada yetenekli bir çok kişi, küçük bir cesaret sahibi olmadıkları için silinip gitmişlerdir "
- Sydned Simith

"Kendinin efendisi ol. Hayatta en büyük isteğim, kendime yapabileceğimin en iyisini yaptıran olmaktır."
- Emerson

"Bir makine elli sıradan adamın işini yapabilir; ama elli makine bir sıra dışı insanın yaptığı işi yapamaz."
- Elbert Hubbard

"Dün yaptığımı tekrar ederek yeni bir yarın yaratamam."
- Ahmet Özen

"Kaplumbağayağa dikkat. Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerleyebiliyor."
- James B. Conont

"Yar İki yoldan her zaman daha önce denemediğim yolu tercih ederim. Eski yol bayat bir ekmek gibidir. Tanıdık ve can sıkıcı."
- A. An

"Yenilik mevcut bilgiyi geliştirmeyi değil, es geçmeyi gerektirir."
- Engler

"İyi bir fikre sahip olmanın en iyi yolu, bir çok fikre sahip olmaktır."
- Albert Einstein

"Önemli olan merdivenden hızlı çıkmak değil merdiveni doğru yere dayamaktır."
- Anonim

"Bazen küçük şeylerden ne müthiş sonuçlar alındığını gördükçe, içimden küçük şey diye bir kavram olmadığını düşünüyorum."
- Bruce Barton

"Hobiler; tahmin etme, strateji geliştirme, planlı hareket etme, ayrıntı görebilme, sorunla başa çıkma hakimiyetini arttırır."
- Temel Aksoy

''Ya planladığınız geleceği yaşayacak, ya da size sunulanı''

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir. Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil. Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklı

SWOT / TOWS Analizi Nedir?

SWOT Analizi, Prof. George Albert Smith Jr. ve Prof. C. Roland Christiensen tarafından 1950’li yıllarda geliştirilen, bir işletmenin veya markanın pazarda veya rakiplerine karşı Güçlü (Strengths) ve Zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan Fırsat (Opportunities) ve Tehditleri (Threats) tespit etmek için kullanılan stratejik bir tekniktir. Aynı zamanda SWOT Analizi günümüzde sadece işletmeler için değil, bireyler için de çok sık kullanılan ve oldukça yararlı bir analiz tekniğidir. SWOT analizi, bir işletmenin içindeki güçlü ve zayıf yönlerin yanı sıra dış ortamda bulunan ve iş kararlarını etkileyebilecek fırsatlar ve tehditlere genel bir bakıştır. SWOT analizi sayesinde işletme, hedeflerine ulaşmak için elverişli ve elverişsiz olan iç ve dış faktörlerin belirlenmesine imkan bulmaktadır. Böylelikler, karşılaşılabilecek temel zorlukları tahmin etmeye ve bunlar etrafında karar vermesi kolaylaşır. Öncelikle bu konu ile ilişkin temel kategorileri sizler

Kıyaslama (Benchmarking) Nedir?

Şirketlerin rekabet piyasasında performansını ve verimliliğini arttırmak için benzer iş yapan veya benzer iş süreçleri olan başarılı performansa sahip diğer şirketlerin, iş yapma tekniklerini incelemesi ve kendi teknikleriyle kıyaslayarak bu kıyaslama sonucunda elde ettiği bilgileri kendi şirketinde uygulamasına kıyaslama (benchmarking) denir. Kıyaslama (Benchmarking), şirketin bir alanda en iyisi olmak için hizmetlerini, uygulamalarını ve ürünlerini rakiplere veya alanının önde gelenleriyle birlikte değerlendirerek, şirketin kendini geliştirebileceği bir süreçtir. Bu süreç ile şirketler, iyileştirmeye açık alanlarını belirler ve iyileşme çalışmaları başlatırlar. Bu kıyaslamayı yapmada ki temel amaç şirketin üretimini ve karını artırmaktır. Kıyaslama (Benchmarking) uygulamasının temel amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:       ●      İşletmenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesine yardımcı olmak, ●      Belirlenen hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi yolu bulmak, ●      Şir