Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir.
Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil.Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklılaştıracak yol olan stratejileri konusunda derin düşünmemeleri. Bu çerçevede, stratejik düşünmeye başlamak için bir adım oluşturması için birkaç ipucu paylaşmak istiyorum. Eflatun’un dediği gibi “İşin en önemli parçası başlamaktır.”
Stratejik Düşünme Nedir?
Bu düşünce biçimi, düzenli bir şekilde sizlerin şirketin kurucusu veya ekip üyeleri olarak, işi gözden geçirmenizi, sektör ve pazarı incelemenizi ve derinlemesine bir hakimiyet oluşturmanızı gerektirir. Hedef bu derinlik ile farklılaşmayı sağlayacak güçlü bir alan üzerinde odaklanmak ve ilerlemektir. Stratejik Planlama adımına geçmeden, uzun veya orta vade hedefler doğrultusunda ilerlemeden bu yapılması gerekir. Nereye gittiğinizi bilmediğiniz noktada, bu hedefe doğru yol almakta ve ulaşmakta güçlük çekilir.
Peki bu durumda nereden başlanmalı:
1. Şirketi Değerlendirmek
Çalışmanın ilk boyutu mevcut durumu, sektör, rekabet ve şirketi içerecek şekilde incelemek ve hakim olmaktır. Bu araştırma ile detayda önemli noktaları yakalamayı ve bu ayrıntılar ile sinerji oluşturacak farkı tespit etmeyi hedefler. Bu aynı zamanda, bir nefes almak, hızlı günlük koşturmaca veya büyüme temposunda, bir durum, ara vererek büyük resmi de görmeye imkan verir.
2. Uygulanabilir Bir Strateji Geliştirmek
Planlama işin ilk adımı, esası ise uygulama geçmektir. Bu durumda esnek kalmanız ve planın da akışa bağlı olarak güncellenmesi gerekiyor. Bu hızlı hareket etmeyi ve proaktif bir yaklaşım içerisinde olmayı gerektiriyor. Hızlı hareket etmek, dinamik olmak, zaman zaman da değişiklikler yapmak, iyi bir iletişimle sürdürülebilir. Tüm ekibin aynı sayfada olması ve birlikte başlanan yolculuğa uyum sağlayabilmeleri stratejik iletişim döngüsünün iyi işletilmesine bağlı; bu daha hızlı ilerlemek ve adapte olmak için de önemli bir katkı sağlayacaktır.
3. Kaynak Planlaması
Önceliklerimizi bildiğimiz yerde, sınırlı kaynaklarımızı doğru şekilde odaklayabilir ve hedefe katkısını yükseltebiliriz. Bu kurum içi verimlilik ve kaynakların doğru kullanılması ile etkinliğimizi de getirir. Her şeye evet dediğiniz bir dünya, özellikle günümüzde bulunmuyor. ‘Hayır’ diyebilmek günümüzde öğrenilmesi gerekenlerden biri olarak çıkıyor karşımıza.
Bu çerçevede oluşan bir plan, adım adım Stratejik Düşünme çerçevesinde bir bakış ile işinize bakmaya ve yeniden yapılandırarak yol almanıza bir adım oluşturacaktır.
Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi 'CEO Gibi Düşün: Stratejik Düşünme Semineri' ne davet etmek isteriz.
Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.
Yorumlar
Yorum Gönder