Ana içeriğe atla

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak için yeni iş süreçleri, kültür ve müşteri deneyimleri oluşturmak veya mevcut olanları değiştirmek için dijital teknolojileri kullanma sürecidir. Dijital çağda işin bu yeniden tasarımı dijital dönüşümdür.

En temel düzeyde, dijital dönüşüm, bir iş sürecini daha verimli ve etkili hale getirmek ve değiştirmek için dijital teknolojileri kullanımını içerir. Buradaki fikir, teknolojiyi yalnızca mevcut bir hizmeti dijital bir biçimde çoğaltmak için kullanmak değil, aynı zamanda bu hizmeti önemli ölçüde daha iyi bir şeye dönüştürmek için teknolojiyi kullanmaktır.

Dijital dönüşüm, bilgisayar tabanlı teknolojilerin bir organizasyonun ürünlerine, süreçlerine ve stratejilerine dahil edilmesidir. Kuruluşlar, işgücüne ve müşterilerine daha iyi hizmet vermek ve böylece rekabet yeteneklerini geliştirmek için dijital dönüşümü üstlenir.

Genellikle geniş kapsamlı bir dijital dönüşüm girişimi, tedarik zincirlerinden iş akışlarına, çalışan beceri setlerine ve kuruluş şemalarına, müşteri etkileşimlerine ve paydaşlara değer önermesine kadar bir organizasyonun tüm yönlerinin incelenmesini ve yeniden keşfedilmesini gerektirebilir.

Dijital teknolojiler ve süreçler, kuruluşların mevcut durumda ve talepler geliştikçe müşteri taleplerine akıllıca yanıt vermesini sağlar. Dijital dönüşüm ayrıca, rekabet avantajı sağlayabilecek hızla gelişen teknolojilerden yararlanmak için gereken altyapıyı ve becerileri de oluşturur.

Dijital dönüşüm, kuruluşların dijital çağda başarılı olmasını sağlar. Dijital dönüşümün en büyük avantajı budur. İşletmeler için bu başarı, daha yüksek gelir ve daha büyük kar anlamına gelir. Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar gibi diğer kuruluş türleri için uyguladıkları dijital başarı ölçütleri, paydaşlarına daha iyi hizmet vermelerini sağlar.

Bir dijital dönüşüm stratejisi, kuruluşların teknolojinin temel ekonomik itici güç olduğu bir gelecekte hayatta kalmalarını ve gelişmelerini sağlar.

Toplumun dijitalleşmesi 20. yüzyılın sonlarında başlayarak 21. yüzyılın ilk yirmi yılında hızlı bir ivme kazandı ve endüstriler arasında dijital dönüşüm için artan bir ihtiyacı teşvik etti.

Dijital dönüşüm sayesinde işletmenizi baştan sona geleceğe hazırlayabilirsiniz. 21. yüzyıldan kalma bir işi yapışkanlı kağıtlar ve el yazısıyla yazılmış defterler üzerine inşa etmek sürdürülebilir değildir. Dijital olarak düşünmek, planlamak ve inşa etmek sizi çevik, esnek ve büyümeye hazır hale getirir.

Her kurum ve kuruluş, rekabetçi kalmak ve paydaşlarına daha iyi hizmet etmek istiyorlarsa, nihayetinde dijital dönüşümü stratejik bir köşe taşı haline getirmelidir. Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi Dijital Dönüşüm Semineri'ne davet etmek isteriz.

Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dengeli Karne Nedir?

Dengeli karne terimi, bir işletmenin çeşitli işlevlerini ve ortaya çıkan sonuçları belirlemek, iyileştirmek ve kontrol etmek için kullanılan bir performans metriğidir. Dengeli karne, işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik uygulamalardaki başarısızlık ve geleneksel performans sistemlerinin yetersiz kalması sorununa çözüm önerileri getirerek işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlar. Kuruluşları ölçmek ve geri bildirim sağlamak için kullanılan dengeli puan kartları, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Japonya ve Avrupa’daki şirketler arasında yaygın olarak kullanılır. Dengeli karne (Balanced Score Card, BSC) kavramı ilk olarak 1992 yılında, önceki metrik performans ölçümlerini alan ve bunları finansal olmayan bilgileri içerecek şekilde uyarlayan David Norton ve Robert Kaplan tarafından tanıtılmıştır. Dengeli puan kartı başlangıçta kar amacı güden şirketler için geliştirildi ancak daha sonra kar amacı gütmeyen ve devlet kurumları tarafından kullanılmak üzere ge...

İnovatif Düşünme Nedir?

İnovatif düşünmenin tanımı, sorunlara yeni fikirler ve yeni yaklaşımlar bulma yeteneğidir. Yaratıcı ve esnek olmakla ilgilidir. İnovatif yani yenilikçi düşünce, statükoyu değiştiren veya ona meydan okuyan sonuçlar içerir. İşyerinde bu, hem çalışanlar hem de müşteriler için daha iyi iş uygulamaları üretmek üzere düşünmenin yollarını aramak anlamına gelir. Teknoloji hızla ilerlerken, başarılı, hatta uzun bir kariyere sahip olmak istiyorsanız esnek olma ve değişime uyum sağlama beceriniz çok önemlidir. İnovatif düşünmeyi bazen yeni ürünler bulmak ile eş anlamlı duyabilirsiniz, ancak bu onun yalnızca bir yönüdür. İnovatif düşünme gerçekte yaratıcı problem çözmedir ve işyerinde rolünüz ne olursa olsun işte işinizde geliştirip kullanabileceğiniz bir beceridir. Aynı eski şeyleri aynı eski yöntemlerle yaparak geçinmeye çalışan bireyler ve kuruluşlar, kendilerini hızla geride bulurlar. Piyasaya liderlik etmek bir yana, rekabetçi kalabilmek için kuruluşlar işyerinde yenilikçi düşünceyi teşvik et...

Başarılı Hedef Belirlemenin Önemi

Hedefler, başarılı bir iş yürütmenin önemli bir parçasıdır. Size net bir odaklanma sağlayabilir, çalışanları motive edebilir ve işletmenizin üzerinde çalışacağı hedefler belirleyebilirler. Hedef belirleme, işletmenizin başarılı olup olmadığını görmek için size bir dizi kriter de sağlayabilir.  Net ve iyi tanımlanmış hedeflere sahip olmak, işinizin yönünü kontrol etmenize ve daha büyük iş hedeflerinize ulaşma şansınızı artırmanıza yardımcı olabilir. İster kısa ister uzun vadeli olsun, şirketin neyi başarmaya çalıştığının net bir şekilde anlaşılmasını sağlarlar. İlgili uzun vadeli hedeflere ulaşmak için kısa vadeli hedefler belirlemek, çoğu işletme için başarının anahtarıdır.  Kısa vadeli hedefleri büyük hedeflere giden "yol üzerindeki duraklar" olarak düşünmek, büyük resmi gözden kaçırmadan süreçleri bölümlere ayırabilir. Hedeflere sahip olmak, günlük görevlere daha fazla anlam verir ve şirket kararlarının arkasındaki mantığı netleştirir. Hedefler güçlüdür; dikkati istenen son...