Ana içeriğe atla

Proje Yönetimi Nedir?

Proje yönetimi, bir plan yapma ve sonra onu uygulama sanatıdır. Ama keşke işler bu kadar basit olsaydı... Bu süreçte, bir proje ekibi oluşturmanız, ilerlemelerini izlemeniz ve beklentilerinizi yönetmeniz gerekecektir. Aynı zamanda, önlenebilir sorunları tahmin etmeniz ve sorunları gidermeniz gerekecektir.

Project Management Institute (PMI), proje yönetimini “insanlara değerli bir şey sunmak için belirli bilgi, beceri, araç ve tekniklerin kullanılması” olarak tanımlar.

Basit bir ifadeyle, proje yönetimi, bir ekibin belirli bir zaman diliminde hedeflere ulaşması veya çıktıları tamamlaması için liderlik etme süreci anlamına gelir. Proje yönetimi, projeyi başlatma, planlama, yürütme, izleme ve kapanış süreçlerini içerir.

Proje yönetimi kavramını daha fazla açıklamak için, hem iş hem de özel yaşamınızda her gün karşılaştığınız proje olarak tanımlayabileceğimiz örnekleri düşünün. İş yerinde, bir rapor, bir web sitesi, bir araç veya ürün ve hatta bir bina gibi bir çıktıyı oluşturabilir veya buna katkıda bulunabilirsiniz. Evde yemek yapabilir, bir tatil planlayabilir ve hatta evinizdeki iyileştirmeler üzerinde çalışabilirsiniz. Bunların, tanımlanmış bir başlangıç ​​ve bitiş tarihi, hedefi, kapsamı, bütçesi, zaman planı ve kaynakları olan gerçek projelerin sadece birkaç örneğidir. Ve hepsi bir miktar yönetim gerektirir.

Bizim asıl odaklanacağımız iş dünyasında, bir proje tipik olarak belirli hedeflere ulaşmak için yürütülen benzersiz bir operasyondur.

Proje aşaması, ilgili proje yönetimi faaliyetlerinin bir toplamıdır. Yaşam döngüsündeki ilişkileri genellikle ardışıktır ve her proje aşaması, bir veya daha fazla proje çıktısının tamamlanmasıyla sonuçlanır.

Proje yönetiminin beş aşaması aşağıdaki gibidir:

  • Projenin başlangıcı
  • Projenin planlaması
  • Projenin yürütülmesi
  • Projenin izlenmesi ve kontrolü
  • Projenin kapanışı

Proje yaşam döngüsünün her aşaması, diğer aşamalardan farklı olarak ayrı bir odak noktasına sahiptir.

Proje yönetimi, her büyüklükteki işletmeye birçok avantaj sağlayabilen güçlü bir iş aracıdır. Projelerinizde yer alan ekipleri ve işleri yönetmenize yardımcı olacak tekrarlanabilir süreçler, yönergeler ve teknikler sunar. Başarı şansınızı artırır ve projeleri tutarlı, verimli, zamanında ve bütçe dahilinde teslim etmenize yardımcı olur.

Proje yönetiminin temel avantajı, projelerinizi etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olması ve sorunları daha hızlı çözmenize imkan sağlamasıdır. Projelerinizi yönetmek için bir sürece sahip olmamak, zaman kaybına, para israfına, tutarsızlıklara ve düşük performansa neden olabilir.

Bir proje yönetimi yöntemini izlemenin faydaları hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz sizleri bir günlük Proje Yönetimi seminerimize davet etmek isteriz.

Görüşmek dileğiyle.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dengeli Karne Nedir?

Dengeli karne terimi, bir işletmenin çeşitli işlevlerini ve ortaya çıkan sonuçları belirlemek, iyileştirmek ve kontrol etmek için kullanılan bir performans metriğidir. Dengeli karne, işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik uygulamalardaki başarısızlık ve geleneksel performans sistemlerinin yetersiz kalması sorununa çözüm önerileri getirerek işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlar. Kuruluşları ölçmek ve geri bildirim sağlamak için kullanılan dengeli puan kartları, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Japonya ve Avrupa’daki şirketler arasında yaygın olarak kullanılır. Dengeli karne (Balanced Score Card, BSC) kavramı ilk olarak 1992 yılında, önceki metrik performans ölçümlerini alan ve bunları finansal olmayan bilgileri içerecek şekilde uyarlayan David Norton ve Robert Kaplan tarafından tanıtılmıştır. Dengeli puan kartı başlangıçta kar amacı güden şirketler için geliştirildi ancak daha sonra kar amacı gütmeyen ve devlet kurumları tarafından kullanılmak üzere ge...

İnovatif Düşünme Nedir?

İnovatif düşünmenin tanımı, sorunlara yeni fikirler ve yeni yaklaşımlar bulma yeteneğidir. Yaratıcı ve esnek olmakla ilgilidir. İnovatif yani yenilikçi düşünce, statükoyu değiştiren veya ona meydan okuyan sonuçlar içerir. İşyerinde bu, hem çalışanlar hem de müşteriler için daha iyi iş uygulamaları üretmek üzere düşünmenin yollarını aramak anlamına gelir. Teknoloji hızla ilerlerken, başarılı, hatta uzun bir kariyere sahip olmak istiyorsanız esnek olma ve değişime uyum sağlama beceriniz çok önemlidir. İnovatif düşünmeyi bazen yeni ürünler bulmak ile eş anlamlı duyabilirsiniz, ancak bu onun yalnızca bir yönüdür. İnovatif düşünme gerçekte yaratıcı problem çözmedir ve işyerinde rolünüz ne olursa olsun işte işinizde geliştirip kullanabileceğiniz bir beceridir. Aynı eski şeyleri aynı eski yöntemlerle yaparak geçinmeye çalışan bireyler ve kuruluşlar, kendilerini hızla geride bulurlar. Piyasaya liderlik etmek bir yana, rekabetçi kalabilmek için kuruluşlar işyerinde yenilikçi düşünceyi teşvik et...

Başarılı Hedef Belirlemenin Önemi

Hedefler, başarılı bir iş yürütmenin önemli bir parçasıdır. Size net bir odaklanma sağlayabilir, çalışanları motive edebilir ve işletmenizin üzerinde çalışacağı hedefler belirleyebilirler. Hedef belirleme, işletmenizin başarılı olup olmadığını görmek için size bir dizi kriter de sağlayabilir.  Net ve iyi tanımlanmış hedeflere sahip olmak, işinizin yönünü kontrol etmenize ve daha büyük iş hedeflerinize ulaşma şansınızı artırmanıza yardımcı olabilir. İster kısa ister uzun vadeli olsun, şirketin neyi başarmaya çalıştığının net bir şekilde anlaşılmasını sağlarlar. İlgili uzun vadeli hedeflere ulaşmak için kısa vadeli hedefler belirlemek, çoğu işletme için başarının anahtarıdır.  Kısa vadeli hedefleri büyük hedeflere giden "yol üzerindeki duraklar" olarak düşünmek, büyük resmi gözden kaçırmadan süreçleri bölümlere ayırabilir. Hedeflere sahip olmak, günlük görevlere daha fazla anlam verir ve şirket kararlarının arkasındaki mantığı netleştirir. Hedefler güçlüdür; dikkati istenen son...