Ana içeriğe atla

Proje Yönetimi Nedir?

Proje yönetimi, bir plan yapma ve sonra onu uygulama sanatıdır. Ama keşke işler bu kadar basit olsaydı... Bu süreçte, bir proje ekibi oluşturmanız, ilerlemelerini izlemeniz ve beklentilerinizi yönetmeniz gerekecektir. Aynı zamanda, önlenebilir sorunları tahmin etmeniz ve sorunları gidermeniz gerekecektir.

Project Management Institute (PMI), proje yönetimini “insanlara değerli bir şey sunmak için belirli bilgi, beceri, araç ve tekniklerin kullanılması” olarak tanımlar.

Basit bir ifadeyle, proje yönetimi, bir ekibin belirli bir zaman diliminde hedeflere ulaşması veya çıktıları tamamlaması için liderlik etme süreci anlamına gelir. Proje yönetimi, projeyi başlatma, planlama, yürütme, izleme ve kapanış süreçlerini içerir.

Proje yönetimi kavramını daha fazla açıklamak için, hem iş hem de özel yaşamınızda her gün karşılaştığınız proje olarak tanımlayabileceğimiz örnekleri düşünün. İş yerinde, bir rapor, bir web sitesi, bir araç veya ürün ve hatta bir bina gibi bir çıktıyı oluşturabilir veya buna katkıda bulunabilirsiniz. Evde yemek yapabilir, bir tatil planlayabilir ve hatta evinizdeki iyileştirmeler üzerinde çalışabilirsiniz. Bunların, tanımlanmış bir başlangıç ​​ve bitiş tarihi, hedefi, kapsamı, bütçesi, zaman planı ve kaynakları olan gerçek projelerin sadece birkaç örneğidir. Ve hepsi bir miktar yönetim gerektirir.

Bizim asıl odaklanacağımız iş dünyasında, bir proje tipik olarak belirli hedeflere ulaşmak için yürütülen benzersiz bir operasyondur.

Proje aşaması, ilgili proje yönetimi faaliyetlerinin bir toplamıdır. Yaşam döngüsündeki ilişkileri genellikle ardışıktır ve her proje aşaması, bir veya daha fazla proje çıktısının tamamlanmasıyla sonuçlanır.

Proje yönetiminin beş aşaması aşağıdaki gibidir:

  • Projenin başlangıcı
  • Projenin planlaması
  • Projenin yürütülmesi
  • Projenin izlenmesi ve kontrolü
  • Projenin kapanışı

Proje yaşam döngüsünün her aşaması, diğer aşamalardan farklı olarak ayrı bir odak noktasına sahiptir.

Proje yönetimi, her büyüklükteki işletmeye birçok avantaj sağlayabilen güçlü bir iş aracıdır. Projelerinizde yer alan ekipleri ve işleri yönetmenize yardımcı olacak tekrarlanabilir süreçler, yönergeler ve teknikler sunar. Başarı şansınızı artırır ve projeleri tutarlı, verimli, zamanında ve bütçe dahilinde teslim etmenize yardımcı olur.

Proje yönetiminin temel avantajı, projelerinizi etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olması ve sorunları daha hızlı çözmenize imkan sağlamasıdır. Projelerinizi yönetmek için bir sürece sahip olmamak, zaman kaybına, para israfına, tutarsızlıklara ve düşük performansa neden olabilir.

Bir proje yönetimi yöntemini izlemenin faydaları hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz sizleri bir günlük Proje Yönetimi seminerimize davet etmek isteriz.

Görüşmek dileğiyle.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir. Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil. Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklı

SWOT / TOWS Analizi Nedir?

SWOT Analizi, Prof. George Albert Smith Jr. ve Prof. C. Roland Christiensen tarafından 1950’li yıllarda geliştirilen, bir işletmenin veya markanın pazarda veya rakiplerine karşı Güçlü (Strengths) ve Zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan Fırsat (Opportunities) ve Tehditleri (Threats) tespit etmek için kullanılan stratejik bir tekniktir. Aynı zamanda SWOT Analizi günümüzde sadece işletmeler için değil, bireyler için de çok sık kullanılan ve oldukça yararlı bir analiz tekniğidir. SWOT analizi, bir işletmenin içindeki güçlü ve zayıf yönlerin yanı sıra dış ortamda bulunan ve iş kararlarını etkileyebilecek fırsatlar ve tehditlere genel bir bakıştır. SWOT analizi sayesinde işletme, hedeflerine ulaşmak için elverişli ve elverişsiz olan iç ve dış faktörlerin belirlenmesine imkan bulmaktadır. Böylelikler, karşılaşılabilecek temel zorlukları tahmin etmeye ve bunlar etrafında karar vermesi kolaylaşır. Öncelikle bu konu ile ilişkin temel kategorileri sizler

Kıyaslama (Benchmarking) Nedir?

Şirketlerin rekabet piyasasında performansını ve verimliliğini arttırmak için benzer iş yapan veya benzer iş süreçleri olan başarılı performansa sahip diğer şirketlerin, iş yapma tekniklerini incelemesi ve kendi teknikleriyle kıyaslayarak bu kıyaslama sonucunda elde ettiği bilgileri kendi şirketinde uygulamasına kıyaslama (benchmarking) denir. Kıyaslama (Benchmarking), şirketin bir alanda en iyisi olmak için hizmetlerini, uygulamalarını ve ürünlerini rakiplere veya alanının önde gelenleriyle birlikte değerlendirerek, şirketin kendini geliştirebileceği bir süreçtir. Bu süreç ile şirketler, iyileştirmeye açık alanlarını belirler ve iyileşme çalışmaları başlatırlar. Bu kıyaslamayı yapmada ki temel amaç şirketin üretimini ve karını artırmaktır. Kıyaslama (Benchmarking) uygulamasının temel amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:       ●      İşletmenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesine yardımcı olmak, ●      Belirlenen hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi yolu bulmak, ●      Şir