Ana içeriğe atla

Yeni Nesil Yöneticilik Nedir ?

İçerisinde bulunduğumuz yüzyılda  bir çok alanda değişikliklerin yer aldığı gibi yönetim modellerinde ve anlayışlarında da değişimler gerçekleşmektedir. Geleneksel olarak nitelendirdiğimiz yönetim model ve anlayışlarını benimsemeye devam eden yöneticiler değişim ve dönüşüme eşlik etmediği ya da edemediği takdirde kendilerini içerisinde bulunduğumuz hızlı tüketim çağının gerisinde bulabiliyor.

Kimileri benimsedikleri veya alışkanlık haline getirdikleri bu geleneksel yönetim anlayışlarının farkındalığını bile yaşayamazken, kimileri ise geleneksel yönetim anlayışlarını değişim sürecine girmesi gerektiğinin farkında olup, yeni nesil yönetim şekillerini öğrenme ve uygulama yollarının arayışı yolculuğuna kendilerini dahil ediyorlar.

Geçmiş dönemlerde geleneksel organizasyonlar ve yöneticiler için ‘’tek tip’’ yönetim modeli iş ve ekip süreçlerini iyileştirerek başarıya ulaşabilmeleri için yeterli olabiliyordu. Günümüzde bu yaklaşım bir noktaya ulaşmasına imkan sunmamaktadır. Yalnızca yönetici vasfına sahip olmak organizasyonu da yöneticiyi de sekteye uğratabilmektedir. Dolayısıyla, 21. Yüzyıl yöneticilerinin yöneticilik vasıflarına işlevsel yeni bakış açıları eklenmesi zorunluluk haline gelmiştir.

Bu konuda en sık karşımıza çıkan konulardan birisi de; ekipleri yönetirken kullanılan yöneticilik biçimleridir. Bu biçimlere ilişkin birbirini takip eden 2 yönetici rolünü ele alacak olursak;

1)  Kolaylaştıran Yönetici: Birden çok ekip ve grup ile birlikte çalışır. Yönettiği ekip üyelerine ve topluluklara iş ve gelişim süreçlerinde ışık tutmak için onlara ortam hazırlar. Küçük dokunuşlar ile ekibin iş süreçlerini iyileştirir.

2)  Koçluk Yapan Yönetici: Daha küçük ekipler için özelleştirilmiş bir yönetim tarzıdır. Koçluk yapan yönetici ekip üyelerinin iş ve gelişim süreçleriyle daha yakından ilgilenir. Kendi iş yapış modeli ile örnek davranışlar sergilerken, ayrıca da koçluk yaptığı kişileri soruları ile yönlendirerek iş süreçleri için kendi çalışma ve yönetim tarzını keşfetmelerini sağlar.

Geleneksel yönetim anlayışımızı nasıl yeni nesil yöneticilik becerilerine dönüştürebiliriz konusuna gelecek olursak, şu anda iş dünyasında ve yaşamın akışında köklü değişikliklere giden kişiler ve kuruluşlar mevcudiyetini sürdürüyor. Fakat köklü değişikliklerden önce büyük hedefe küçük adımlarla ilerlemek sürdürülebilirlik ile başarıyı getirecektir. Bu noktada ‘’Kaizen felsefesini’’ yöntem olarak kullanabiliriz. Japonca’da ‘’Kai’’ kelimesi değişim anlamını ifade ederken ‘’Zen’’ ise iyileştirme olarak ifade edilmektedir. Kaizen felsefesi kişinin yaşantısının her bölümünde bir önceki versiyonun daha iyi bir modeli için adım adım ve süreç odaklı bir biçim oluşturmamızı sağlar. Bu yöntem ile yönetim anlayışımızı ve metotlarımızı yeni nesil yöneticiliğe dönüştürme modelini şu şekilde gerçekleştirebiliriz;       

       

Yeni nesil yöneticilik yetkinlikleri ile ilişkili öğrenme ve uygulama yolculuğunda iseniz, farkındalık kazanma isteği içerisinde iseniz, farkındalık kazanmasını ve bu yolculuğa eşlik etmesinin faydalı olacağını düşündüğünüz kişilerle birlikte sizi www.worldclassmanager.com.tr inceleyerek birinci sınıf yönetici olma yolculuğuna davet ederiz.                                                                          



 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir. Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil. Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklı

SWOT / TOWS Analizi Nedir?

SWOT Analizi, Prof. George Albert Smith Jr. ve Prof. C. Roland Christiensen tarafından 1950’li yıllarda geliştirilen, bir işletmenin veya markanın pazarda veya rakiplerine karşı Güçlü (Strengths) ve Zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan Fırsat (Opportunities) ve Tehditleri (Threats) tespit etmek için kullanılan stratejik bir tekniktir. Aynı zamanda SWOT Analizi günümüzde sadece işletmeler için değil, bireyler için de çok sık kullanılan ve oldukça yararlı bir analiz tekniğidir. SWOT analizi, bir işletmenin içindeki güçlü ve zayıf yönlerin yanı sıra dış ortamda bulunan ve iş kararlarını etkileyebilecek fırsatlar ve tehditlere genel bir bakıştır. SWOT analizi sayesinde işletme, hedeflerine ulaşmak için elverişli ve elverişsiz olan iç ve dış faktörlerin belirlenmesine imkan bulmaktadır. Böylelikler, karşılaşılabilecek temel zorlukları tahmin etmeye ve bunlar etrafında karar vermesi kolaylaşır. Öncelikle bu konu ile ilişkin temel kategorileri sizler

Kıyaslama (Benchmarking) Nedir?

Şirketlerin rekabet piyasasında performansını ve verimliliğini arttırmak için benzer iş yapan veya benzer iş süreçleri olan başarılı performansa sahip diğer şirketlerin, iş yapma tekniklerini incelemesi ve kendi teknikleriyle kıyaslayarak bu kıyaslama sonucunda elde ettiği bilgileri kendi şirketinde uygulamasına kıyaslama (benchmarking) denir. Kıyaslama (Benchmarking), şirketin bir alanda en iyisi olmak için hizmetlerini, uygulamalarını ve ürünlerini rakiplere veya alanının önde gelenleriyle birlikte değerlendirerek, şirketin kendini geliştirebileceği bir süreçtir. Bu süreç ile şirketler, iyileştirmeye açık alanlarını belirler ve iyileşme çalışmaları başlatırlar. Bu kıyaslamayı yapmada ki temel amaç şirketin üretimini ve karını artırmaktır. Kıyaslama (Benchmarking) uygulamasının temel amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:       ●      İşletmenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesine yardımcı olmak, ●      Belirlenen hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi yolu bulmak, ●      Şir