Ana içeriğe atla

Yeni Nesil Yöneticilik Nedir ?

İçerisinde bulunduğumuz yüzyılda  bir çok alanda değişikliklerin yer aldığı gibi yönetim modellerinde ve anlayışlarında da değişimler gerçekleşmektedir. Geleneksel olarak nitelendirdiğimiz yönetim model ve anlayışlarını benimsemeye devam eden yöneticiler değişim ve dönüşüme eşlik etmediği ya da edemediği takdirde kendilerini içerisinde bulunduğumuz hızlı tüketim çağının gerisinde bulabiliyor.

Kimileri benimsedikleri veya alışkanlık haline getirdikleri bu geleneksel yönetim anlayışlarının farkındalığını bile yaşayamazken, kimileri ise geleneksel yönetim anlayışlarını değişim sürecine girmesi gerektiğinin farkında olup, yeni nesil yönetim şekillerini öğrenme ve uygulama yollarının arayışı yolculuğuna kendilerini dahil ediyorlar.

Geçmiş dönemlerde geleneksel organizasyonlar ve yöneticiler için ‘’tek tip’’ yönetim modeli iş ve ekip süreçlerini iyileştirerek başarıya ulaşabilmeleri için yeterli olabiliyordu. Günümüzde bu yaklaşım bir noktaya ulaşmasına imkan sunmamaktadır. Yalnızca yönetici vasfına sahip olmak organizasyonu da yöneticiyi de sekteye uğratabilmektedir. Dolayısıyla, 21. Yüzyıl yöneticilerinin yöneticilik vasıflarına işlevsel yeni bakış açıları eklenmesi zorunluluk haline gelmiştir.

Bu konuda en sık karşımıza çıkan konulardan birisi de; ekipleri yönetirken kullanılan yöneticilik biçimleridir. Bu biçimlere ilişkin birbirini takip eden 2 yönetici rolünü ele alacak olursak;

1)  Kolaylaştıran Yönetici: Birden çok ekip ve grup ile birlikte çalışır. Yönettiği ekip üyelerine ve topluluklara iş ve gelişim süreçlerinde ışık tutmak için onlara ortam hazırlar. Küçük dokunuşlar ile ekibin iş süreçlerini iyileştirir.

2)  Koçluk Yapan Yönetici: Daha küçük ekipler için özelleştirilmiş bir yönetim tarzıdır. Koçluk yapan yönetici ekip üyelerinin iş ve gelişim süreçleriyle daha yakından ilgilenir. Kendi iş yapış modeli ile örnek davranışlar sergilerken, ayrıca da koçluk yaptığı kişileri soruları ile yönlendirerek iş süreçleri için kendi çalışma ve yönetim tarzını keşfetmelerini sağlar.

Geleneksel yönetim anlayışımızı nasıl yeni nesil yöneticilik becerilerine dönüştürebiliriz konusuna gelecek olursak, şu anda iş dünyasında ve yaşamın akışında köklü değişikliklere giden kişiler ve kuruluşlar mevcudiyetini sürdürüyor. Fakat köklü değişikliklerden önce büyük hedefe küçük adımlarla ilerlemek sürdürülebilirlik ile başarıyı getirecektir. Bu noktada ‘’Kaizen felsefesini’’ yöntem olarak kullanabiliriz. Japonca’da ‘’Kai’’ kelimesi değişim anlamını ifade ederken ‘’Zen’’ ise iyileştirme olarak ifade edilmektedir. Kaizen felsefesi kişinin yaşantısının her bölümünde bir önceki versiyonun daha iyi bir modeli için adım adım ve süreç odaklı bir biçim oluşturmamızı sağlar. Bu yöntem ile yönetim anlayışımızı ve metotlarımızı yeni nesil yöneticiliğe dönüştürme modelini şu şekilde gerçekleştirebiliriz;       

       

Yeni nesil yöneticilik yetkinlikleri ile ilişkili öğrenme ve uygulama yolculuğunda iseniz, farkındalık kazanma isteği içerisinde iseniz, farkındalık kazanmasını ve bu yolculuğa eşlik etmesinin faydalı olacağını düşündüğünüz kişilerle birlikte sizi www.worldclassmanager.com.tr inceleyerek birinci sınıf yönetici olma yolculuğuna davet ederiz.                                                                          



 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dengeli Karne Nedir?

Dengeli karne terimi, bir işletmenin çeşitli işlevlerini ve ortaya çıkan sonuçları belirlemek, iyileştirmek ve kontrol etmek için kullanılan bir performans metriğidir. Dengeli karne, işletmelerin karşı karşıya kaldığı stratejik uygulamalardaki başarısızlık ve geleneksel performans sistemlerinin yetersiz kalması sorununa çözüm önerileri getirerek işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına katkı sağlar. Kuruluşları ölçmek ve geri bildirim sağlamak için kullanılan dengeli puan kartları, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Japonya ve Avrupa’daki şirketler arasında yaygın olarak kullanılır. Dengeli karne (Balanced Score Card, BSC) kavramı ilk olarak 1992 yılında, önceki metrik performans ölçümlerini alan ve bunları finansal olmayan bilgileri içerecek şekilde uyarlayan David Norton ve Robert Kaplan tarafından tanıtılmıştır. Dengeli puan kartı başlangıçta kar amacı güden şirketler için geliştirildi ancak daha sonra kar amacı gütmeyen ve devlet kurumları tarafından kullanılmak üzere ge...

İnovatif Düşünme Nedir?

İnovatif düşünmenin tanımı, sorunlara yeni fikirler ve yeni yaklaşımlar bulma yeteneğidir. Yaratıcı ve esnek olmakla ilgilidir. İnovatif yani yenilikçi düşünce, statükoyu değiştiren veya ona meydan okuyan sonuçlar içerir. İşyerinde bu, hem çalışanlar hem de müşteriler için daha iyi iş uygulamaları üretmek üzere düşünmenin yollarını aramak anlamına gelir. Teknoloji hızla ilerlerken, başarılı, hatta uzun bir kariyere sahip olmak istiyorsanız esnek olma ve değişime uyum sağlama beceriniz çok önemlidir. İnovatif düşünmeyi bazen yeni ürünler bulmak ile eş anlamlı duyabilirsiniz, ancak bu onun yalnızca bir yönüdür. İnovatif düşünme gerçekte yaratıcı problem çözmedir ve işyerinde rolünüz ne olursa olsun işte işinizde geliştirip kullanabileceğiniz bir beceridir. Aynı eski şeyleri aynı eski yöntemlerle yaparak geçinmeye çalışan bireyler ve kuruluşlar, kendilerini hızla geride bulurlar. Piyasaya liderlik etmek bir yana, rekabetçi kalabilmek için kuruluşlar işyerinde yenilikçi düşünceyi teşvik et...

Başarılı Hedef Belirlemenin Önemi

Hedefler, başarılı bir iş yürütmenin önemli bir parçasıdır. Size net bir odaklanma sağlayabilir, çalışanları motive edebilir ve işletmenizin üzerinde çalışacağı hedefler belirleyebilirler. Hedef belirleme, işletmenizin başarılı olup olmadığını görmek için size bir dizi kriter de sağlayabilir.  Net ve iyi tanımlanmış hedeflere sahip olmak, işinizin yönünü kontrol etmenize ve daha büyük iş hedeflerinize ulaşma şansınızı artırmanıza yardımcı olabilir. İster kısa ister uzun vadeli olsun, şirketin neyi başarmaya çalıştığının net bir şekilde anlaşılmasını sağlarlar. İlgili uzun vadeli hedeflere ulaşmak için kısa vadeli hedefler belirlemek, çoğu işletme için başarının anahtarıdır.  Kısa vadeli hedefleri büyük hedeflere giden "yol üzerindeki duraklar" olarak düşünmek, büyük resmi gözden kaçırmadan süreçleri bölümlere ayırabilir. Hedeflere sahip olmak, günlük görevlere daha fazla anlam verir ve şirket kararlarının arkasındaki mantığı netleştirir. Hedefler güçlüdür; dikkati istenen son...