Ana içeriğe atla

E-Ticaret Sektörüne Giriş Adımları Nelerdir?

E-ticaret sektörü gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Çevrimiçi alışveriş öncelerde bir rahatlık ve lükstü, şimdilerde ise bir gereklilik haline geldi. E-ticarette ne satacağınız ve nasıl satacağınız gibi işlemlere başlarken öncelikle iyi bir plan yapmak gerekir.

E-ticaret sektörüne nasıl yaklaşmak istediğinizi belirlemeli ve başarılı olmanıza yardım edecek girişimlerde bulunmalısınız. Güçlü bir eylem planı ve elinizin altındaki bazı güçlü araçlarla, markanızı oluşturabilir ve e-ticaret işinize hemen başlayabilirsiniz.

Bu yazımızda e-ticaret sektörüne başlarken hangi adımların takip edilmesi gerektiğini tartışacağız.

 E-Ticaret Sektörüne Giriş Adımları

 1- Ürün Fırsatlarını Bulmak ve Ne Satılacak Kararı Vermek

Bir e-ticaret mağazası oluşturmanın ilk adımı, hangi ürünleri doğrudan tüketiciye satmak        istediğinizi bilmektir. Bu genellikle e-ticaretin en zor adımıdır. Aklınızda bir ürün fikriniz olduğunda satıp satmayacağını nasıl anlarsınız? Güçlü bir ürün fikrine ulaştığınız zaman bir sonraki adımınız ürünlerinizi nereden ve nasıl alacağınızı bulmaktır. Burada güçlü bir pazar araştırması yapmak önemlidir. Sektördeki diğer işletmelere bakıp neyi yanlış yapıp yapmadıklarını görmelisiniz. Alabildiğiniz kadar çok iş fikri edinmelisiniz çünkü e-ticaret sektörü çok hızlı bir büyüme yaşıyor ve rekabet oldukça fazla olacaktır. Yüksek talep gören bir uzmanlık alanınız varsa önce bundan yararlanın.

 2- Araştırma Yapmak

Alanınızdaki en iyi rakipleri bulun, geçmişleri ve iş modelleri hakkında araştırma yapın, trend olan ürünleri belirleyin ve ürünler hakkında fikir edinin. İnsanların sektörünüzde ne aradığını öğrenin ve bunu kendi yöntemlerinizle nasıl sağlayabileceğinizi araştırın. Aynı zamanda sektöre giriş engellerini ve bu engellerin üstesinden nasıl gelinebileceğini belirlemelisiniz. Ürününüzün veya hizmetinizin pazarda doldurabileceği boşlukları belirleyin. Halihazırda pazarda var olan bir ürünü veya hizmeti sağlıyor olsanız veya cesaretinizi kırmayın. Onu başka kimsenin sağlayamayacağı bir şekilde sağlamaya çalışın. Pazardaki yerinizi ve müşteriye hangi değeri getirebileceğinizi belirledikten sonra, SWOT analizi yapın. Bu analiz sayesinde olası engelleri belirler ve e-ticaret işinizin geleceğini planlamanıza yardımcı olur.

3- Ürünü ve Hedef Pazarı Belirlemek

Sektörünüzdeki trendlere göre insanların yakında ihtiyaç duyacağı bir şey için pazarda boşluk var mı? Trend olan bir ürünü veya hizmeti tanımak sizi erkenden pazarda lider yapabilir. Sosyal medyanın sektörünüzdeki diğer kişilerin gönderilerini veya hedef müşterilerinizin vakit geçirdiği bölümlerine bakın ve neler paylaştıklarını görün. E-ticaret web sitelerine göz atın. Müşterileri analiz edin, bu analiz potansiyel alıcılarınızın bir üründen ne beklediğine dair veriler sağlar. Henüz karşılanmamış bir ihtiyaca hitap etmek, ürününüzü kalabalık bir pazarda farklılaştırmanın iyi yoludur.

4- Fikri Doğrulamak

Artık ürününüz için bir fikir geliştirdiğinizde ve onu hangi pazarda satmak istediğinizi bildiğinize göre, fikri gerçekten uygulayabilip uygulayamayacağınızı bulmalısınız. Başka bir deyişle işletmenizin pazarda tutunabilecek mi bunu görün. Pazara ve ürüne dayalı kriterlere bakmalı ve çevrimiçi işletmenizi çalışır duruma getirmenin size ne kadara mal olacağı konusunda fikir edinmelisiniz. Örneğin fiziksel bir ürün satıyorsanız ve fiyatı düşükse, kar elde etmek için yüksek kar elde edebileceğiniz bir ürün satmanız gerekir.

5- Ürününü Nasıl Elde Edileceğine Karar Vermek

Fiziksel bir ürün satıyorsanız, onu elde etmek ve müşterilere ulaştırmak için bir model bulmalısınız. Ürünü kendi ellerinizle yapıp müşteriye ulaştırabilirsiniz. Ürününüz, ev yapımı sabun veya çanak çömlek gibi malzemelerini alabileceğiniz ve ucuza yapabileceğiniz birşey ise bu oldukça uygun bir seçenektir. Başlamak için malzemeleri daha küçük partiler halinde almanız gerekecek ve kar marjınız daha düşük olacaktır. Ancak maliyeti ve riski de kontrol altında tutabilirsiniz. Ürününüzü kendiniz yapacak uzmanlığa veya araçlara sahip olmadığınız bir şeyse, bir üreticiyle ortak olabilirsiniz. Bu genellikle toplu sipariş vermenizi gerektirdiğinden, bu seçenek yalnızca çok sayıda satmayı planladığınız bir ürün için faydalıdır.

 6- İş Planını Yazmak

İşinizi yolunda tutmak için takip etmeniz gereken bir yol haritasına ihtiyacınız var. Tüm temel hususlara karar verdikten sonra, bir iş planı yapmak, hedefler belirlemenize, işinizi yürütmek ve müşterilere ulaşmak için gerçekte neye ihtiyaç duyacağınızı bulmanıza yardımcı olacaktır. Planınızı yazarken amacınızın ne olduğunu bilmeniz çok önemlidir. Neye öncelik verileceğini ve potansiyel müşterilere nasıl etkili bir şekilde ulaşılacağını belirlemek hayati önem taşır. Bir iş planı, yatırımcılara ve çalışanlarınıza markanızın temel değerini göstermek için şirketinizin misyon beyanını da vurgular.

7- İşletmeni Adını ve Logosunu Seçmek

Mağazanıza isim vermek e-ticaret işine başlamanın en zor adımlarından biridir. Göze çarpan, markanızı tanımlayan ve henüz başka biri tarafından alınmamış bir şey bulmanız gerekir. İyi bir işletme adı mağazanız için güzel bir imaj oluşturacaktır. Mağazanıza isim bulmanın yanında oluşturacağınız logo da müşterilerle kuracağınız ilişki açısından oldukça önemlidir. Hizmet anlayışınız ve müşterilere sunduğunuz ürünler ile uyumlu şekilde geliştirilmiş olan logo, marka bilinirliğine olumlu bir etki yapar. İlk andan itibaren ilgi çekici bir etki yapan logolar, rakipleriniz arasından sıyrılmanızı daha kolay hale getirir.

8- Pazarlama ve Reklam Stratejileri Hazırlamak

E-ticaret sektörü yoğun bir rekabet ortamına sahiptir. Bu alanda başarıya ulaşmak için doğru ürünleri seçmeniz ya da yüksek kullanıcı deneyimi sağlamanız yeterli olmayabilir. Çünkü öncelikle yapmanız gereken potansiyel müşterilerinizin markanız ve ürününüzden haberdar olmasını sağlamaktır. Bunun için de doğru pazarlama ve reklam stratejilerini hazırlamalı ve ürününüzü geniş kitlelere duyurmalısınız.

Bir e-ticaret sitesi açmak için bu adımları tamamladıktan ve gerekli evrakları da hazırladıktan sonra artık e-ticaret sitenizi açabilirsiniz.

Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi KOBİ Platformu etkinliklerine davet etmek isteriz.

Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir. Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil. Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklı

SWOT / TOWS Analizi Nedir?

SWOT Analizi, Prof. George Albert Smith Jr. ve Prof. C. Roland Christiensen tarafından 1950’li yıllarda geliştirilen, bir işletmenin veya markanın pazarda veya rakiplerine karşı Güçlü (Strengths) ve Zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan Fırsat (Opportunities) ve Tehditleri (Threats) tespit etmek için kullanılan stratejik bir tekniktir. Aynı zamanda SWOT Analizi günümüzde sadece işletmeler için değil, bireyler için de çok sık kullanılan ve oldukça yararlı bir analiz tekniğidir. SWOT analizi, bir işletmenin içindeki güçlü ve zayıf yönlerin yanı sıra dış ortamda bulunan ve iş kararlarını etkileyebilecek fırsatlar ve tehditlere genel bir bakıştır. SWOT analizi sayesinde işletme, hedeflerine ulaşmak için elverişli ve elverişsiz olan iç ve dış faktörlerin belirlenmesine imkan bulmaktadır. Böylelikler, karşılaşılabilecek temel zorlukları tahmin etmeye ve bunlar etrafında karar vermesi kolaylaşır. Öncelikle bu konu ile ilişkin temel kategorileri sizler

Kıyaslama (Benchmarking) Nedir?

Şirketlerin rekabet piyasasında performansını ve verimliliğini arttırmak için benzer iş yapan veya benzer iş süreçleri olan başarılı performansa sahip diğer şirketlerin, iş yapma tekniklerini incelemesi ve kendi teknikleriyle kıyaslayarak bu kıyaslama sonucunda elde ettiği bilgileri kendi şirketinde uygulamasına kıyaslama (benchmarking) denir. Kıyaslama (Benchmarking), şirketin bir alanda en iyisi olmak için hizmetlerini, uygulamalarını ve ürünlerini rakiplere veya alanının önde gelenleriyle birlikte değerlendirerek, şirketin kendini geliştirebileceği bir süreçtir. Bu süreç ile şirketler, iyileştirmeye açık alanlarını belirler ve iyileşme çalışmaları başlatırlar. Bu kıyaslamayı yapmada ki temel amaç şirketin üretimini ve karını artırmaktır. Kıyaslama (Benchmarking) uygulamasının temel amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:       ●      İşletmenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesine yardımcı olmak, ●      Belirlenen hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi yolu bulmak, ●      Şir