Ana içeriğe atla

İş ve Şirket Tasarımı Nedir?

Pazarlar ve tüketiciler hızla değişmeye devam ediyor. Bu değişim işletmelerin rekabetçi kalmak ve mümkün olan en iyi müşteri deneyimini sağlamak için yeni yollar geliştirmesini gerektirir.

İş tasarımı, kuruluşun büyümesine yardımcı olmak için yeniliği teşvik etmek ve yaratıcı düşünme süreçlerinin uygulanması yoluyla kuruluşların önde gelen iş zorluklarını çözmesine yardımcı olur. İş tasarımı yaparak hem işin ihtiyaçlarını hem de çalışanların işi en iyi şekilde uygulayarak kendi hayatlarına katmak istedikleri değeri karşılayabilirsiniz.

Analistler, iş düşünürleri ve stratejistler gibi iş profesyonellerinin araçlarını tasarımcıların zihniyetleri ve yöntemleriyle birleştirir. Bir görevi oluşturan işlerin her birinin nasıl yapılacağını ve aralarında nasıl bir uyum olacağını ortaya koymak, görevin gerektirdiği özelliklere uygun çalışanların seçilmesi, sorumluluklarının belirlenmesi ve ödüllendirilmesine ilişkin çalışmaları yapmak ve iş çevresinin fiziksel koşullarına yönelik çalışma yapmak iş tasarımının başlıca amacıdır.

 Bir iş tasarımı çeşitli aşamaları içerir. Bunlardan bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz:

1.    Empati ve Keşif: İş tasarımcıları müşterilerin ve paydaşların sorunlarını anlamaya ve bu sorunlara yönelik çözüm üretmeye yönelik bir çalışma yapar. Karşılaşılan zorlukları ve sahip oldukları alternatifleri belirlemek önemli bir aşamadır. Burada müşterilerden niteliksel veriler toplamak ve rakip sektörler hakkında araştırma yapmak önemlidir.

2.    Tanımlama: Organizasyonun sahip olduğu zorluğu anlamak için önceki araştırmadan toplanan bilgileri analiz eder ve kullanır.

3.    Fikir Oluşturma: Bu aşamada belirlenen zorlukların çözümü için potansiyel çözümler ortaya konur. Bu farklı fikirler için beyin fırtınası yapmayı ve bunları fırsatlara ve önceliklere göre organize etmeyi içerir.

4.    Prototip: İş tasarımcıları uygun çözümü geliştirmeye başlar. İş modellerini, süreçleri, stratejileri, fiyatlandırma stratejilerini, organizasyon şemalarını içeren potansiyel prototipler belirlenir.

5.    Test: İş tasarım sürecindeki son aşamadır. Bu aşamada prototipin ne kadar başarılı olduğunu test etmek için hipotezler ve kıyaslamalar oluşturulur. 

Bir şirket veya kuruluşun hedeflerine ulaşabilmesi doğru bir iş tasarımı yapmasına bağlıdır. İş tasarımı uzun vadede bir değer elde etmek için oluşturulur ve sürdürülebilirliği için sürekli olarak test edilmesi gerekir. İş tasarımının önemi küçümsenmemelidir. Doğru bir iş tasarımı şirketinize birçok ticari fayda sağlayabilir.

Bu faydalardan kısaca bahsedecek olursak:

     Ürün veya hizmetlerinizin artan satışları

     Rakiplerinize göre iyileştirilmiş pazar konumu

     Daha fazla müşteri sadakati ve daha az müşteri şikayeti

     İşletmeniz için daha güçlü bir kimlik

     Yeni ürün ve hizmetler oluşturma ve yeni pazarlara açma yeteneği

     Yeni ürün ve hizmetleri pazara sunma süresinin kısalması

İş tasarımı, ürün ve hizmetlerin müşteriler için değerini arttırmanın yanı sıra üretim maliyetlerini de azaltabilir. Örneğin, üretim sürecinin iyi bir tasarımının yapılması önemli tasarruflar sağlayabilir. Ayrıca iş tasarımı, süreçlerin ve malzemelerin kullanımını daha verimli ve çevre dostu haline getirerek işletmelerin sürdürülebilirlik düzenlemelerine yardımcı olabilir.

Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi İş ve Şirket Tasarımı Semineri’ne davet etmek isteriz.

Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.

              


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

CEO Gibi Stratejik Düşünmek

Strateji Süreci pek çok uluslararası ve ulusal firmada en alttan en üst kademeye kadar mümkün olduğunca çok çalışanın dahil edildiği bir yönetim aracı olarak başarı ile uygulanmakta, sürekli kendini güncellemekte ve uygulayanlara rekabetçi üstünlük sağlamaktadır. Son dönemde, buna yönelik artan bir trend izlenmektedir. Ülkemizde, 2023 hedeflerinden söz edebiliyoruz, sektörler ve kurumlar da bu hedefler doğrultusunda şekil alıyor ve yollarını belirliyorlar. Bu durum stratejik düşünebilmeyi ve değişimi beraberinde getiriyor ve gerekli kılıyor. Böylelikle strateji kavramının önemi gün geçtikçe artıyor. Nihayetinde gelişmelerin vazgeçilmez kıldığı rekabetçilikte üstün gelebilmenin yolu iyi bir stratejik plandan geçiyor. Ancak, resim herkes için aynı değil. Son dönemlerde pek çok girişimci ile konumlandırmaları ve farklılaşmaları, daha doğrusu bütünde iş modelleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdik. Şaşırtıcı olan günümüzde pek çok girişimcinin, işin CEO’su olan kişilerin kendilerini farklı

SWOT / TOWS Analizi Nedir?

SWOT Analizi, Prof. George Albert Smith Jr. ve Prof. C. Roland Christiensen tarafından 1950’li yıllarda geliştirilen, bir işletmenin veya markanın pazarda veya rakiplerine karşı Güçlü (Strengths) ve Zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan Fırsat (Opportunities) ve Tehditleri (Threats) tespit etmek için kullanılan stratejik bir tekniktir. Aynı zamanda SWOT Analizi günümüzde sadece işletmeler için değil, bireyler için de çok sık kullanılan ve oldukça yararlı bir analiz tekniğidir. SWOT analizi, bir işletmenin içindeki güçlü ve zayıf yönlerin yanı sıra dış ortamda bulunan ve iş kararlarını etkileyebilecek fırsatlar ve tehditlere genel bir bakıştır. SWOT analizi sayesinde işletme, hedeflerine ulaşmak için elverişli ve elverişsiz olan iç ve dış faktörlerin belirlenmesine imkan bulmaktadır. Böylelikler, karşılaşılabilecek temel zorlukları tahmin etmeye ve bunlar etrafında karar vermesi kolaylaşır. Öncelikle bu konu ile ilişkin temel kategorileri sizler

Kıyaslama (Benchmarking) Nedir?

Şirketlerin rekabet piyasasında performansını ve verimliliğini arttırmak için benzer iş yapan veya benzer iş süreçleri olan başarılı performansa sahip diğer şirketlerin, iş yapma tekniklerini incelemesi ve kendi teknikleriyle kıyaslayarak bu kıyaslama sonucunda elde ettiği bilgileri kendi şirketinde uygulamasına kıyaslama (benchmarking) denir. Kıyaslama (Benchmarking), şirketin bir alanda en iyisi olmak için hizmetlerini, uygulamalarını ve ürünlerini rakiplere veya alanının önde gelenleriyle birlikte değerlendirerek, şirketin kendini geliştirebileceği bir süreçtir. Bu süreç ile şirketler, iyileştirmeye açık alanlarını belirler ve iyileşme çalışmaları başlatırlar. Bu kıyaslamayı yapmada ki temel amaç şirketin üretimini ve karını artırmaktır. Kıyaslama (Benchmarking) uygulamasının temel amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:       ●      İşletmenin amaç ve hedeflerinin belirlenmesine yardımcı olmak, ●      Belirlenen hedef ve amaçlara ulaşmak için en iyi yolu bulmak, ●      Şir