İş tasarımı, kuruluşun büyümesine yardımcı olmak için yeniliği teşvik etmek ve yaratıcı düşünme süreçlerinin uygulanması yoluyla kuruluşların önde gelen iş zorluklarını çözmesine yardımcı olur. İş tasarımı yaparak hem işin ihtiyaçlarını hem de çalışanların işi en iyi şekilde uygulayarak kendi hayatlarına katmak istedikleri değeri karşılayabilirsiniz.
Analistler, iş düşünürleri ve stratejistler gibi iş profesyonellerinin araçlarını tasarımcıların zihniyetleri ve yöntemleriyle birleştirir. Bir görevi oluşturan işlerin her birinin nasıl yapılacağını ve aralarında nasıl bir uyum olacağını ortaya koymak, görevin gerektirdiği özelliklere uygun çalışanların seçilmesi, sorumluluklarının belirlenmesi ve ödüllendirilmesine ilişkin çalışmaları yapmak ve iş çevresinin fiziksel koşullarına yönelik çalışma yapmak iş tasarımının başlıca amacıdır.
1. Empati ve Keşif: İş tasarımcıları müşterilerin ve paydaşların sorunlarını anlamaya ve bu sorunlara yönelik çözüm üretmeye yönelik bir çalışma yapar. Karşılaşılan zorlukları ve sahip oldukları alternatifleri belirlemek önemli bir aşamadır. Burada müşterilerden niteliksel veriler toplamak ve rakip sektörler hakkında araştırma yapmak önemlidir.
2. Tanımlama: Organizasyonun sahip olduğu zorluğu anlamak için önceki araştırmadan toplanan bilgileri analiz eder ve kullanır.
3. Fikir Oluşturma: Bu aşamada belirlenen zorlukların çözümü için potansiyel çözümler ortaya konur. Bu farklı fikirler için beyin fırtınası yapmayı ve bunları fırsatlara ve önceliklere göre organize etmeyi içerir.
4. Prototip: İş tasarımcıları uygun çözümü geliştirmeye başlar. İş modellerini, süreçleri, stratejileri, fiyatlandırma stratejilerini, organizasyon şemalarını içeren potansiyel prototipler belirlenir.
5. Test: İş tasarım sürecindeki son aşamadır. Bu aşamada prototipin ne kadar başarılı olduğunu test etmek için hipotezler ve kıyaslamalar oluşturulur.
Bir şirket veya kuruluşun hedeflerine ulaşabilmesi doğru bir iş tasarımı yapmasına bağlıdır. İş tasarımı uzun vadede bir değer elde etmek için oluşturulur ve sürdürülebilirliği için sürekli olarak test edilmesi gerekir. İş tasarımının önemi küçümsenmemelidir. Doğru bir iş tasarımı şirketinize birçok ticari fayda sağlayabilir.
Bu faydalardan kısaca bahsedecek olursak:
● Ürün veya hizmetlerinizin artan satışları
● Rakiplerinize göre iyileştirilmiş pazar konumu
● Daha fazla müşteri sadakati ve daha az müşteri şikayeti
● İşletmeniz için daha güçlü bir kimlik
● Yeni ürün ve hizmetler oluşturma ve yeni pazarlara açma yeteneği
● Yeni ürün ve hizmetleri pazara sunma süresinin kısalması
İş tasarımı, ürün ve hizmetlerin müşteriler için değerini arttırmanın yanı sıra üretim maliyetlerini de azaltabilir. Örneğin, üretim sürecinin iyi bir tasarımının yapılması önemli tasarruflar sağlayabilir. Ayrıca iş tasarımı, süreçlerin ve malzemelerin kullanımını daha verimli ve çevre dostu haline getirerek işletmelerin sürdürülebilirlik düzenlemelerine yardımcı olabilir.
Konu ilginizi çekiyor ve daha fazla bilgi almak istiyorsanız sizi İş ve Şirket Tasarımı Semineri’ne davet etmek isteriz.
Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.
Yorumlar
Yorum Gönder